Wat moeten we nu gaan regelen?
Samen door de administratieve taken heen.
En dan, na de uitvaart, begint het.
Brieven van instanties komen binnen.
Er moeten formulieren ingevuld worden.
Er moeten inloggegevens opgevraagd worden.
Er moet nog zo veel geregeld worden…
"Mijn hoofd staat er echt niet naar."
En wat is dat logisch. Je hart en je hoofd weten echt wel dat er vanalles uitgezocht moet worden, maar je weet niet waar je moet beginnen. Die eerste blauwe envelop viel zó hard binnen, aan de rest wil je niet eens denken.
Ik begrijp dit gevoel volledig en ben er voor jou om samen die stapel administratie door te werken. Rust bij Rouw – dat is wat ik jou wil bieden door mijn kennis en ervaringen in te zetten.
Wil je meer weten over mij?
Hoe werkt het?
Kennismaking
We starten altijd met een korte kennismaking, dit gesprek vindt telefonisch plaats en we kijken of je inderdaad vragen heb of dat je hulp kunt gebruiken. Is dat niet het geval, dan hebben we toch contact gehad en weet je me te vinden wanneer je vragen hebt.
Afspraak
Tijdens onze eerste afspraak, gewoon in jouw veilige omgeving, aan jouw keukentafel, lopen we de huidige stand van zaken door. We maken samen een plan op zodat de prioriteiten weer helder worden. Aan de hand van dit plan, kun je zelf weer verder met de administratieve taken. Dit plan krijg je enkele dagen na onze eerste afspraak toegestuurd.
Korte intake
Wanneer uit onze kennismaking blijkt dat meekijken of informeren gewenst is, ontvang je van een korte vragenlijst per e-mail toegestuurd, zo weet ik al een beetje wat er bij jou speelt. Samen plannen we ook een eerste afspraak in.
Nazorg
Na onze eerste afspraak en het ontvangen van het plan, hebben we nog een aantal keer contact waarin je vragen kunt stellen. We kunnen kijken of extra ondersteuning noodzakelijk is en of fysieke afspraken ook nog gewenst zijn.
Veelgestelde vragen
Hoe lang duurt een afspraak?
Een eerste afspraak duurt 1,5 à 2 uur en is afhankelijk van wat er besproken wordt. Vervolgafspraken duren 45-60 minuten.
Wat mag ik verwachten na een afspraak?
Na de afspraak ontvang je van mij nog een op maat gemaakt plan met zaken die geregeld moeten worden. Daarnaast ontvang je van mij een fijne bewaarmap waar je alle documenten kunt opbergen, zodat je alles precies weet terug te vinden.
Waar vindt de afspraak plaats?
Het fijnste is gewoon bij jou thuis aan de keukentafel. Dat zal voor jou het fijnste zijn, in jouw eigen omgeving. Daarnaast is dat de plaats waar de post en berichten binnen komen.
Wat kost een afspraak?
Voor een eerste afspraak en nazorg betaal je € 150,- inclusief 21% btw. Binnen de gemeente Sluis (+ Biervliet) reken ik geen reiskosten, deze komen er buiten de gemeente Sluis (+ Biervliet) wel nog bij (€ 0,30 /km).
Een vervolgafspraak kost € 45,- inclusief 21% btw, exclusief eventuele reiskosten.
Wat als ik emotioneel word?
Dat is helemaal oké. Alle emoties die er zijn, mogen er zijn. De emoties dienen zich aan omdat het nodig is. Ik ben er ook voor je als je jouw emoties even niet te baas bent of als het je allemaal wat veel wordt.
Kunnen we ook 's avonds afspreken?
Zeker. Mijn agenda staat een aantal avonden per week open voor afspraken. Kies jouw moment.
Moet ik mijn administratie al gestructureerd hebben?
Nee hoor. We gaan samen door de huidige papierwinkel en kijken wat er ligt, wat er nog loopt en wat je nog mag verwachten.
Wat voor administratieve zaken bespreken we?
Ik neem je mee in een stukje erfrecht en nalatenschappen. We kijken welke meldingen er gedaan moeten worden, welke abonnementen er lopen en wellicht opgezegd kunnen worden. Ook bankzaken, de erfbelasting en verzekeringen komen aan bod.
Kan ik vaker afspreken?
Zeker, als jij daar behoefte aan hebt, plannen we meerdere afspraken in. Ik kan met je meelopen zolang je wilt en zolang jij nodig hebt.
Contact Opnemen
Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? Laat uw gegevens achter en ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op.
Contact
Bel
+31 (0)6 30261872
suzanne@rustbijrouw.nl
Adres
Wilhelminaweg 45
4528 ES Sint Kruis (NL)
Bedrijfsgegevens
KvK: 80614744
Btw: NL003471983B97
Aangesloten bij




